The art of surviving recessions...












Over our twenty-three years in business we have been through a few trials, Foot-and-mouth, Salmonella, Chinese Bird Flu, and many more financial crises that would usually floor a fledgling business.
I learnt that our survival had to do with our customers putting their trust in us.

Let me put it this way.
If you don't have two pennies to rub together, can you afford to gamble?
Of course, not!
So, you stick to what you know, the tried-and-tested. As simple as that!

And that is why we can survive anything this world throws at us.
Wall Street crash... Not 1929...
Credit crunch...
Flu epidemic...

And guess what?
These lows help us sharpen our operation. Honest!
We look at how we can improve our customer care.
We talk to our existing suppliers and look at new ones for better deals.
The only thing we do not do is to lower our standards!
Instead, we improve them. Not by lowering prices but by giving better value. Not in monetary terms but in satisfaction terms.

The extra mile...The extra smile...

All this goes a long way.
And when the recession is over we find that we come out of it much stronger.

10 comments:

Zéphyr said...

La qualité n'a pas de prix. Seule l'œuvre bien accomplie compte. L'admirer pouvoir la partager avec d'autres, voilà la récompense. Sinon, l'argent n'est qu'un accessoire car il faut bien survivre.
Bon continuation !

Anonymous said...

Parfaitement ! Le sourir !

Pennies after pennies Birds makes his nest !

That is why we put in a jar pas des haricots ! But currency after currency un petit pécule ,once This one full ,une à deux fois par mois we deposit it in the bank ...

Which is interest ?? And definitely we exchange piécettes pour de gros billets , and then ?

Et alors ! Et alors ! We offer ourselves a check restore bien sûre !

Krimo said...

Tu as raison, C!
Cette façon de voir les choses a toujours été ma philosophie.

Petit à petit, l'oiseau fait son nid. C'est bien vrai!
We must live our present to appreciate our future.

Mary said...

I like this positive attitude!

Zéphyr said...

"Pour apprécier le futur, nous devons vivre le présent." Quelle sagesse !
C'est une belle façon de voir les choses. Tu as l'âme des optimistes. Voici deux citations à peu près équivalentes :

" Le bonheur, c'est de continuer à désirer ce qu'on possède. "
Saint Augustin"

" Un pessimiste voit la difficulté dans chaque opportunité, un optimiste voit l'opportunité dans chaque difficulté. "
Winston Churchill

Krimo said...

St Augustin était un sage car il est né à Souk!
Et je ne suis pas chauvin, un petit peu orgueuilleux peut-être...

Pat said...

Bravo mon brave!
As an ex business woman who had to cope with three day week, decimalisation and anything else the government could throw at us I feel for you. With your attitude and your loyal staff I'm certain you will survive.

Zéphyr said...

Non, tu n'es pas chauvin. Saint Augustin est dans la postérité. Sa pensée est universelle. Tu es le digne citoyen de l'universalité. C'est une caractéristique que l'on retrouve dans ta cuisine :anglaise, française, méditerranéenne et d'ailleurs. Enfin, cuisines du Monde. Cuisiner est un acte éminemment culturel.Et tout ce qui est culturel appartient à l'universalité. Bonne continuation

Krimo said...

Merci, Pat!
Anyone who sets off in business needs broad shoulders and the patience of a saint... And good people around them.

Et ben oui, t'as raison!
La cuisine finit toujours par conquérir les moeurs les plus réticentes...

Unknown said...

110% agree Krimo. Very interesting points and absolutely the right attitude to have in business.